Profesorius V. Prudnikovas savo buvusiems studentams „Don Žuano“ repeticijose pastabų nesako

Šią savaitę 76-erių metų bosas Vladimiras Prudnikovas (nuotr.) debiutuoja kaip Komandoras Wolfgango A. Mozarto operos „Don Žuanas“ spektakliuose Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. Tai – naujas jam vaidmuo, nes anksčiau žymusis bosas šioje operoje atlikdavo tik Leporelo partiją. „Kai man paskambino ir pasiūlė dainuoti Komandorą, pirmiausiai pasiteiravau, ar teatras žino, kiek man metų. Jau seniai pats nedalyvavau repeticijose, kuriose tektų dirbti ištisą vakarą – dažniau būnu klausytojas ir vertintojas. Bet sutikau, nes įdomu su jaunimu padirbėti. Savotiškas jausmas dainuoti spektaklyje, kuriame beveik visi solistai – buvę tavo studentai LMTA arba teatro Operos studijoje: Steponas Zonys, Raimundas Juzuitis, Gabrielė Bukinė, Joris Rubinovas… Kaip Mazetas jau debiutavo Mindaugas Tomas Miškinis, po kelių mėnesių Don Žuano vaidmenyje LNOBT pagaliau pamatysime Kostą Smoriginą“, – vardija savo mokinius profesorius.

Ar jis išsako buvusiems studentams pastabas po repeticijų? „Ne, nebent jie patys mano nuomonės paprašo. O šiaip teatre tam būna dirigentai ir režisieriai“, – šypsosi V. Prudnikovas.

Komandoro partija, pasak profesoriaus, neilga, tik nelabai patogi dainuoti. „Kulminacinė „Don Žuano“ scena, kurioje dalyvauja Komandoras, teatruose dažnai būna papildomai mikrofonizuojama, kad Akmeninio Svečio bosas scenoje skambėtų grėsmingai, nežemiškai ir stingdytų operos publikai kraują. Visgi dabartinio pastatymo režisierius Johnas Fulljamesas nusprendė kitaip, tad solistai stengiasi perteikti šiurpų įspūdį savu balsu“, – pastebi operos profesionalas.

Iš Leporelo – į Komandorą

„Don Žuano“ pastatymuose ir koncertiniuose atlikimuose V. Prudnikovas anksčiau yra dalyvavęs ne kartą, tačiau visuomet – kaip Leporelo, o ne Komandoro partijos atlikėjas. „Dirigentas Saulius Sondeckis labai mėgo šią W. A. Mozarto operą ir kartu su Lietuvos kameriniu orkestru pristatė ją klausytojams ne vieną kartą, netgi įrašė Lietuvos televizijoje bei plokštelėje. Man tokiuose operos pristatymuose – tiek Lietuvoje, tiek užsienyje – dažnai tekdavo dainuoti Leporelą“, – pasakoja V. Prudnikovas.

1987 m. režisieriaus Jono Vaitkaus sukurtame muzikiniame filme „Don Žuanas“ V. Prudnikovas taipogi buvo Leporelas. Šią partiją jis atliko ir 2002 m. „Don Žuano“ pastatyme LNOBT. „Pamenu, prieš premjerą mes su Vytautu Juozapaičiu dalyvavome kažkokiose užsienio gastrolėse, todėl Don Žuano ir Leporelo rečitatyvus, kurių operoje nemažai, kelionėje parengėme patys. Kai sugrįžę į repeticijas Vilniuje parodėme, ką išmokę, tai kiti solistai baisiai nustebo, nes mudu dainavome dvigubai greitesniu tempu, nei jie visi čia mokėsi“, – prisimena V. Prudnikovas.

Ne tik atlieka, bet ir kuria operas

V. Prudnikovas dabar Lietuvoje žinomas ir kaip muzikinių renginių kūrėjas bei organizatorius. Šį pavasarį su savo buvusiais ir dabartiniais savo studentais jis pastatė operą vaikams „Batuotas katinas“ pagal prancūzų kompozitoriaus Jean-Baptiste‘o Weckerlino muziką. Netrukus šis spektaklis vėl keliaus po Lietuvos muzikos sales.

LNOBT repertuare jau nuo 2021 m. skamba V. Prudnikovo sumanyta ispaniškoji operetė „Sarsuela“ – spektaklis, į kurį teatre iki šiol labai greitai išperkami bilietai. „O kur daugiau Lietuvoje gali išgirsti sarsuelos arba flamenko muziką? Galbūt ji skamba specializuotuose ispaniškosios muzikos klubuose, tačiau jų renginių žiūrovams tenka gerai paieškoti. O čia – operetės spektaklis su nesudėtingu siužetu, ispaniškais šokiais ir linksmais dialogais, visiems patogiai matomas teatro repertuare“, – akcentuoja profesorius. „Sarsuela“ rodoma ne tik pačiame teatre, bet ir gastroliuoja po Lietuvos miestus. Jau netrukus, gruodžio 13-ąją, ši ugninga operetė viešės Alytaus kultūros centre, tad profesorius V. Prudnikovas kviečia ramiuosius dzūkus artėjant gražiausioms metų šventėms atrasti savyje ispaniškus genus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *