Lapkričio 20 d. dėl pandemijos kurį laiką drauge muzikuoti negalėję „Klasikos visiems“ dalyviai vėl susibūrė, kad gyvai atliktų vieną garsiausių XX a. chorinių kūrinių – vokiečių kompozitoriaus Carlo Orffo kantatą „Carmina Burana“. Klasikos išsiilgę chorinės muzikos entuziastai (dalyvavo net choristai iš Ukrainos!) kartu su Vilniaus universiteto (VU) chorais „Pro musica“, „Gaudeamus“ ir „Virgo“ pakvietė į koncertą Vilniaus Šv. Jonų bažnyčioje.
Kartu su projekto „Klasika visiems“ dalyviais sceninę kantatą atliko solistai Gunta Gelgotė (sopranas), Mindaugas Jankauskas (tenoras), Steinas Skjervoldas (bosas), dviem fortepijonais skambino Rokas ir Sonata Zubovai, o mušamųjų partijas atliko ansamblis „Giunter Percussion“ (vad. Pavelas Giunteris). Dirigavo VU chorų vadovė Rasa Gelgotienė.
„Klasika visiems“ – tai unikalus VU Kultūros centro ir trijų VU chorų (vad. R. Gelgotienė) organizuojamas projektas, kuris kviečia visus klasikinę muziką ir dainavimą mėgstančius žmones įsitraukti į gyvą muzikavimą, pažinti klasikinės muzikos lobyną ir bendrame skambesyje suvienyti balsus skleidžiant kūrybingo bendradarbiavimo idėjas.
Iki pandemijos projektas kasmet suburdavo per 300 įvairaus amžiaus, skirtingų profesijų, kartais ir skirtingomis kalbomis kalbančių dalyvių. Į Šv. Jonų bažnyčią per finalinius „Klasikos visiems“ koncertus susirinkdavo ir gausybė klausytojų. Projekto organizatoriai šiemet džiaugiasi, kad net ir dabartiniais pandeminiais laikais dalyvauti užsiregistravo ir pirmojoje parengiamojoje sesijoje jau repetavo apie 200 dainininkų.
Projekto sumanytoja R. Gelgotienė sako, kad „Carmina Burana“ pasirinkimas pandemijos metu labai simboliškas: „Kantata primena mums, kad gyvename labai nepastoviu laiku, kai pandemija sužlugdė daug svajonių ir planų. Tačiau šviesa ir optimizmas, kurio kupinas šis genialus C. Orffo kūrinys, mums suteikia viltį.“
C. Orffo 1937 m. sukurta kompozicija „Carmina Burana“ iki šiol išlieka klasikinės muzikos repertuaro viršūnėje. Viduramžių gyvenimo džiaugsmų įkvėpta, gaivalinga ir žemiško džiūgavimo kupina sceninė kantata – tai priešprieša tradiciniam įsivaizdavimui apie tų laikų žmogaus egzistenciją. Joje apdainuojamos didingos ir palaimingos XIII a. žmogaus gyvenimo akimirkos, maištaujanti jo dvasia ir svajonės, o kartu parodomas ir negailestingas likimas, griaunantis iliuzijas bei laimės siekius.
Į koncertą bilietai buvo išpirkti gerokai iki koncerto dienos, tad klausytojai, nespėję įsigyti bilietų, rinkosi į generalinę repeticiją, o vėliau rašė socialiniuose tinkluose: “…mums pavyko! Sveikiname su tokiu neeiliniu muzikiniu įvykiu, dėkojame už didžiulį įdėtą darbą ir nuostabiausius įspūdżius…!”
Koncertas klausytojų nenuvylė: bažnyčios skliautai kaito nuo emocijų, o koncertui pasibaigus – audringų aplodismentų! O juk choras dainavo su kaukėmis (kaip ir per visas repeticijas). Dirigentė R. Gelgotienė taip dėkojo choristams: “…buvo tikrai stipru, ir netgi su kaukėmis sugebėjote taip ryškiai atlikti tokį nelengvą kūrinį. Manau, buvome tikrai verti tokių audringų publikos plojimų. Labai stipri buvo visa atlikėjų komanda – fortepijonų duetas, mušamieji, solistai… Tai ir mums, chorui, pridėjo įkvėpimo… džiugu, kad turėjom stiprią vyrų grupę… Visiems nuoširdžiai dėkoju už visos dienos darbą, už kantrybę dėl kaukių, už Jūsų meilę muzikai ir be galo stiprias emocijas, kurias mes visi kartu šįvakar išgyvenome. ”
Projekto koncertuose skambėjo ne vienas šedevras. 2019 m. „Klasikos visiems“ dalyviai atliko šiuolaikinio norvegų kompozitoriaus Ola Gjeilo „Saulėtekio mišias“ (Sunrise Mass), 2018 m. skambėjo Camille’io Saint-Saënso „Kalėdinė oratorija“ (Oratorio de Noël, op. 12), 2017 m. – Wolfgango Amadeus Mozarto „Requiem“, 2016 m. – C. Orffo „Carmina Burana“, 2015 m. – Gabrielio Fauré „Requiem“, 2014 m. – Franzo Schuberto Mišios G-dur, 2013 m. – Antonio Vivaldi „Magnificat“, o 2012 m. – pirmaisiais projekto metais – W. A. Mozarto „Requiem“, kuris greičiausiai skambės ir 2022-aisiais X-tajame “Klasika visiems”.