Studentų chorų festivalyje – argentinietiško tango įkvėptos mišios ir chorinio kūrinio premjera

Rudens nuspalvintą Vilnių užliejo chorinė muzika – lapkričio 4 d. sostinėje prasidėjo Aukštųjų mokyklų studentų chorų festivalis, žiūrovams padovanojęs net šešis nemokamus sakralinės ir pasaulietinės muzikos koncertus.

Po penkerių metų pertraukos į sostinę grįžęs renginys draugėn subūrė dvidešimt akademinių chorų iš Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Vilniaus aukštųjų mokyklų bei festivalio svečius – studentų chorą iš Balstogės technologijos universiteto (Lenkija). Tris dienas Vilniaus bažnyčiose ir koncertų salėse skambėjo net penkių šimtų choristų balsai.

„Šis festivalis yra reikšminga pasirengimo Dainų šventei proceso dalis. Akademiniai studentų chorai vieni pajėgiausių Lietuvos mėgėjų meno kolektyvų, pristatantys mūsų šalies kultūrą, o studentų bendruomenė  labai stipri ir vieninga, gebanti atlaikyti net ir sudėtingiausius iššūkius. Festivalis svarbus ir tuo, kad jame kiekvienais metais atnaujinamas chorinės muzikos repertuaras, užsakomi nauji chorinės muzikos kūriniai,” – pasakojo festivalio koordinatorė, Lietuvos nacionalinio kultūros centro chorų specialistė Aistė Valentaitė.

Lapkričio 4–6 d. studentų chorų festivalio koncertai vyko Vilniaus Pranciškonų, Bernardinų, Šv. Jonų bažnyčiose, Vilniaus dailės akademijos Gotikinėje salėje, Vilniaus mokytojų namų Didžiojoje salėje ir Vilniaus katedroje. Atskiruose pasirodymuose, atsižvelgdami į numatytų koncertinių erdvių ypatumus, chorai tradiciškai atliko laisvai pasirinktas sakralinės bei pasaulietinės muzikos kūrinių programas.

Lapkričio 6 d. 18 val. baigiamajame festivalio koncerte Šv. Jonų bažnyčioje greta mūsų aukso fondo kūrinių skambėjo argentiniečių kompozitoriaus Martino Palmerio mišios „Misa a Buenos Aires“ – stambios formos kūrinys, sukurtas remiantis tradicine mišių struktūra ir argentinietiško tango ritmais bei intonacijomis. Taip pat šiame koncerte klausytojai išgirdo ir naujo kūrinio premjerą – kompozitoriaus Gintauto Venislovo „Veni, dilecte mi“. Premjerinio kūrinio solistės partiją atliko Gunta Gelgotė (sopranas), grojo Vilniaus universiteto kamerinis orkestras, dainavo jungtinis aukštųjų mokyklų merginų choras.

Koncertuose žiūrovai taip pat išgirdo 2024 m. šimto metų sukaktį minėsiančioje Lietuvos dainų šventėje „Kad giria žaliuotų“ skambėsiančius kūrinius, tad šis festivalis – vienas svarbiausių renginių, prisidedantis prie studentų chorų pasirengimo šiam svarbiam kultūros įvykiui.

Didžiausias ir jau tradicija tapęs Aukštųjų mokyklų chorų festivalis, Lietuvos nacionalinio kultūros centro iniciatyva rengiamas nuo 1998 m., pamečiui keliauja per didžiuosius Lietuvos miestus – Kauną, Klaipėdą, Šiaulius ir Vilnių. Festivalis suteikia galimybę susiburti pažangiam, kūrybingam jaunimui, visiems drauge dainuoti, muzikuoti, išsamiau susipažinti su Lietuvos, Europos ir pasaulio tautų chorine kultūra.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *