Operos solistas Jonas Sakalauskas bičiulius sukvietė į išankstinę kavos ir operos degustaciją

Išankstinė kavos ir operos degustacija kviestinei publikai

Daugelis neįsivaizduojame dienos be kvapnios kavos puodelio, bet retas žinome istoriją, kaip šis aromatingas gėrimas skynėsi kelią į mūsų rytinius ritualus. „Naujosios operos“ įkūrėjas operos solistas Jonas Sakalauskas pakvietė pasinerti į gurmanišką muzikinę kelionę, kurioje klasikinė muzika susiliejo su sodriu viliojančiu kavos kvapu ir rafinuotu  skoniu. Renginio metu skambėjo Johanno Sebastiano Bacho „Kavos kantata“, o jos klausydamiesi svečiai mėgavosi išskirtine rūšinės kavos degustacija ir unikaliomis kavos istorijomis, kurias pasakojo  „Italala Caffe“ vyriausioji baristė Miglė Lukoševičiūtė. 

Pranešime spaudai rašoma, kad pasimėgauti kvapnia kava bei žinomų Lietuvos solistų atliekama J. S. Bacho „Kavos kantata“ susirinko gausus būrys žinomų svečių, tai – Jogaila Morkūnas,  Judita Leitaitė, Vida Ramaškienė, Rūta Andre, Eglė Kislovski su dukromis, Juozas Kuraitis, Vaida Ragėnaitė, Amelija Kuzmarskė  ir kiti. 

 J. S. Bacho „Kavos kantata“ (vok. Schweigt stille, plaudert nicht, BWV 211) yra viena iš nedaugelio šio baroko genijaus pasaulietinių kompozicijų. Parašyta apie 1734–1735 m., „Kavos kantata“ yra šmaikšti ir žaisminga miniatiūrinė opera, perteikianti tėvo ir dukters dialogą apie kavos gėrimo įpročius. Visiškai priklausoma nuo kavos dukra sako, kad niekas privers jos atsisakyti šio įpročio. Galiausiai tėvas griebiasi radikalaus šantažo: pažada neleisti jai tekėti, jei neatsisakys kavos. 

„Mažai kas žino, bet kavą skirtingais istorijos laikotarpiais kai kuriose šalyse buvo bandoma visai uždrausti, mat besimėgaujant kavos puodeliu kildavo įvairių idėjų, kaip nuversti netenkinančią valdžią, – intriguojančią kavos istoriją pasakoja  tituluota baristė Miglė Lukoševičiūtė. – Pasirodo, kava yra ne tik mūsų organizmą aktyvinantis gėrimas. Prie kavos puodelio gimė milijonai pasaulį keičiančių procesų: sukilimai, perversmai, revoliucijos.“ 

Kiekvieno skoniui

Istorijų apie kavą buvo klausomasi skambant gyvai muzikai ir operos dainininkų balsams. Fortepijonu skambino Darius Mažintas, styginiais griežė Rima Švėgždaitė, Vakarė Daukšaitė ir Domantė Ramančiūnienė, fleita grojo Vytenis Gurstis. Savo balsais kviestinę publiką džiugino sopranas Emilija Finagėjevaitė, tenoras Eimantas Bešėnas ir bosas Jonas Sakalauskas. 

„Naujoji opera“ pirmiausia skirta operos mėgėjams, kurie ieško alternatyvių jos formų, nori nuoširdesnio kontakto, kurie trokšta ištrūkti iš savo kultūrinio burbulo ir daugiau patirti. Tačiau ši degustacinė premjera sukurta ne tik kavos gurmanams ir operos mėgėjams, dažnai besilankantiems Lietuvos ir kitų šalių filharmonijose. Kai kuriems žmonėms opera atrodo gana sudėtingas žanras, o „Kavos kantatos“ istorija yra suskaidyta ir pasakojama su pertraukomis, per kurias galima mėgautis kava ir daugiau sužinoti apie šį gėrimą. 

„Panaši operos ir kulinarijos sinergija jau buvo palankiai sutikta žiūrovų Lietuvoje ir užsienyje, kai pristatėme projektą „Operos paštetas“, per kurį sujungėme akademinę muziką ir kulinariją, – pasakoja J. Sakalauskas. – Integralusis menas padeda pasiekti įvairesnę publiką: skirtingo išsilavinimo, socialinių sluoksnių, įvairių profesijų žmones. Tai gali būti pirmas negąsdinantis žingsnis į operos supratimą ir netgi meilę jai. Net operos nemėgstantys žmonės visai kitaip ją išgirsta, kai muzika skamba fone, yra papildoma kitų, lengviau suvokiamų dalykų: populiarių personažų, jogos, kulinarijos ar kt. Tikimės, kad lengvesnis požiūris į operą, įvairaus amžiaus žiūrovui pritaikyti renginiai padės užsiauginti naują operos gerbėjų kartą.“

Nė dienos be kavos

J. Sakalauskas prisimena, kad tik pradėjęs dirbti Vokiečių gatvėje ilgai ieškojo vietos, kurioje būtų malonu rytais gerti kavą. Ir jį tiesiog papirko pažintis su priešais jo biurą įsikūrusių kavos namų savininkėmis ir baristėmis. „Esu labai išrankus kavai ir vis dar pasigendu Lietuvoje tikro, stipraus espreso kavos puodelio, kuris suteiktų energijos visai dienai. Buvo metas, kai per dieną išgerdavau net dešimt kavos puodelių, dabar stengiuosi apsiriboti keliais ir pirmoje dienos pusėje. Kavos intensyvumas ryte suteikia fizinės energijos ir psichinio aktyvumo atlikti net ir ne lengvus bei „nesaldžius“ dienos darbus“, – sako operos solistas. 

Ne paskutinėje vietoje degustacinės premjeros „Kavos kantata“ autoriui užima ir atmosfera, kurioje kava mėgaujamasi. Pasak pašnekovo, norisi prisėsti ne šiaip kavinėje, o tikruose kavos namuose, kuriuose baristės iš tiesų mėgsta kavą, žino jos istoriją, išmano tradicijas, gerbia kultūrą. „Būtent todėl nusprendėme bendradarbiauti su kavos namais, kur užeinu pasimėgauti kava bent kas antrą dieną. Iš bendrystės su kavos ekspertais gimsta ir daug puikių idėjų, – pažymi J. Sakalauskas. – „Kavos kantata“ yra pirmasis mudviejų su operos soliste Emilija Finagėjevaite projektas. 

Susipažinus operoje „Figaro vedybos“, draugystė persikėlė ir už scenos ribų, o dabar kartu įgyvendiname pirmąjį projektą, kuriame užkoduotas esminis mudviejų veiklos principas – integralusis menas. Siekiame sujungti į vieną skirtingus dalykus, sukurdami terpę bendradarbiauti įvairių sričių atstovams. „Kavos kantatos“ atveju – operos solistams, muzikantams ir baristėms. Tai puikus būdas pasimėgauti opera žmonėms, kurie paprastai nevaikšto į filharmoniją. Mūsų tikslas sukurti kažką labai paprasto, patrauklaus ir kitokio.“

Irmanto Gelūno nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *