Garsas apie begemotą pasklido prestižiniame Berlyno festivalyje

Koncertas su choreografine uodega „The Urban Tale of a Hippo“ kovo 24 dieną buvo pristatytas Berlyno aktualios muzikos festivalio „MaerzMusik“ programoje. Šiuolaikybės kraštovaizdį tyrinėjančio ir žmogaus bei gyvūno tapatumą kvestionuojančio kūrinio autoriai – tarptautinė komanda: kompozitorius Panayiotis Kokoras, šokio menininkas Andrius Katinas, šviesų dailininkė Nanni Vapaavuori, kostiumų dizainerė Morta Nakaitė ir ansamblis „Synaesthesis“ (nuotr.).

Koncertus, performansus, naująją operą, garso meno įvykius pristatantis kasmetinis aktualios muzikos festivalis „MaerzMusik“, šiemet vykstantis kovo 21-30 dienomis Berlyne, rengiamas jau 24-ąjį kartą, o jo ištakos siekia net 1967-uosius. Tai bene prestižiškiausia šiuolaikinės muzikos ir inovatyvių tarpdisciplininių audialinių projektų scena pasaulyje.

Šių metų festivalio „MaerzMusik“ programoje, kartu su kūrėjų iš Vokietijos, Jungtinių Amerikos Valstijų, Izraelio, Tailando, Vietnamo ir kitų šalių atstovų darbais, prisistatė Vilniaus miesto šiuolaikinio muzikos teatro kompanijos „Operomanija“ prodiusuojamas kūrinys – koncertas su choreografine uodega „The Urban Tale of a Hippo“ du kartus nuskambėjo Berlyno Sophiensæle.

„Tarp kūrybinės komandos, festivalio atstovų ir koncerto dalyvių-klausytojų lyg aidas sklido mintis, kad mūsų pasaka apie begemotą – Berlynui ir festivaliui „MaerzMusik“ yra labai tinkamas kūrinys. Jo urbanistinis, estetiškas, garsiškai originalus turinys tarsi pratęsia šį miestą, savo išgryninta vizionieriška forma tampa it jo metafora. Tuo pačiu įsuka į šiuolaikybėje aktualią meninę kalbą, intuityviai užčiuopia joje sklandančias temas“, – įspūdžiais po gastrolių Berlyne dalijasi ansamblio „Synaesthesis“ pianistė Marta Finkelštein.

Anksčiau M. Finkelštein festivalį „MaerzMusik“ – kurio scenose siekia pasirodyti daugybė inovatyvios, eksperimentinės muzikos kūrėjų – teko stebėti kaip žiūrovei. Prisimindama anuometinę žiūrovišką patirtį ir dabar jau pati išbandžiusi „MaerzMusik“ sceną, sako: „Lankydamasi festivalyje kaip klausytoja labiausiai atkreipiau dėmesį į jo išskirtinę aurą, sklindančią iš konceptualių festivalio programavimo sprendimų, įstabių miesto erdvių ir dinamiškos publikos. Dar kartą tai patyriau kaip atlikėja, tik kur kas intensyviau. Publika sekė kiekvieną judesį ir garsą, o žaviausia yra tai, kad pagavo ir kūrinyje slypinčius humoro elementus. Performanso prasmes ir atlikėjų būvį scenoje visada esmiškai veikia publika, erdvė, joje tvyranti atmosfera – taigi, šįkart mūsų „begemotas“ galėjo sau leisti būti ypač ekstravagantiškas, žavus ir drąsiai pajuokauti.“

Koncerto su choreografine uodega „The Urban Tale of a Hippo“ pasirodymas „MaerzMusik“ programoje buvo pirmas „Operomanijos“ prodiusuotas kūrinys, pristatytas Berlyno festivalio scenoje, tačiau sėkmingai užmegztą bendradarbiavimą ketinama tęsti toliau. „Festivalio organizatoriai išreiškė norą bendradarbiauti ir su ansambliu „Synaesthesis“, ir su „Operomanija“. Su „MaerzMusik“ meno vadove Kamila Metwaly dėl konkrečių partnerystės idėjų susitiksime tartis dar šį pavasarį, taip pat ji ketina gyvai susipažinti su kitais organizacijos prodiusuojamais darbais“, – sako „Operomanijos“ vadovė Ana Ablamonova.

Be to, festivalis „MaerzMusik“ puoselėja šiuolaikinės muzikos biblioteką – į čia jau sukauptą platų kūrybos pavyzdžių archyvą, fondo kūrėjų prašymu įsiliejo ir solidus „Synaesthesis“ bei „Operomanijos“ padovanotas rinkinys – vinilinės plokštelės bei kompaktiniai diskai, pristatantys Lietuvos šiuolaikinės muzikos autorių ir atlikėjų kūrybą.

Ilmės Vyšniauskaitės nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *